נטפליקס פותחת בסבב נוסף של עליות מחירים


שלט נטפליקס


נטפליקס החלה אמש (ה', 29.10) בעדכון החבילות שלה עבור משתמשים חדשים ודרך כך הודיע זו פעם נוספת כי תעלה את מחירי חבילות המנויים שלה, בינתיים בארה"ב בלבד. העליה מגיעה מעט פחות משנתיים לאחר שביצעה החברה את עליית המחירים הקודמת.


נטפליקס מציעה 3 חבילות אפשריות בתשלום למנוייה. החבילה הבסיסית, המאפשרת צפייה במסך אחד בלבד, תישאר במחירה הנוכחי של 9 דולר גם בסבב זה של עליית המחירים בארה"ב. החבילה הסטנדרטית, שהינה הנפוצה ביותר בקרב מנויי החברה, תקפוץ ממחיר של 13 דולר ל-14 דולר בחודש. חבילה זו מציעה צפייה בשני מסכים במקביל ובאיכות HD. חבילת הפרימיום היא זו שסופגת על העלייה הגדולה, עם קפיצה של 2 דולר, מ-16 ל-18 דולר לחודש. חבילה זו מספקת צפייה בארבעה מסכים בו זמנית, באיכות 4K.


עליית המחירים האחרונה של נטפליקס התרחשה בינואר 2019, והגיעה גם לישראל ביוני של אותה שנה. כעת לא נמסר מידע על עליית מחירים בישראל, מה שמביא לכך שכרגע המחירים של נטפליקס בארץ זולים מאלו הזמינים עבור תושבי ארה"ב, גם אם רק במספר עשרות אגורות.


>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בארץ, חבילת הבסיס של נטפליקס עולה 32.90 ש"ח, ועדיין יקרה מהאופציה האמריקאית בכשני שקלים. לעומת זאת, החבילה הסטנדרטית מחירה בארץ כיום 46.90 שקלים, שקל אחד פחות מהמחיר החדש בארה"ב. חבילת הפרימיום בארץ עולה 60.90 שקלים – כ-70 אגורות פחות ממחירה החדש בארה"ב.


העלייה במחירים שמה את נטפליקס במצב בעייתי מבחינת מלחמות הסטרימינג המתנהלות כעת בעיקר בארה"ב. הפלטפורמה היקרה ביותר כרגע היא HBO Max, השייכת לחברת וורנר ומציעה בנוסף לכל תכני HBO גם סדרות מקור וקלאסיקות כגון "חברים", "המפץ הגדול" ו"ריק ומורטי". הפלטפורמה עולה 15 דולר בחודש, מחיר שעד כה נטען כי הוא יקר מדי לתקופה. כעת, החבילה הפופולרית ביותר של נטפליקס זולה ממנה בדולר אחד בלבד.


פלטפורמות סטרימינג אחרות מציעות חלופות זולות בהרבה. דיסני פלוס עולה 6.99 דולר לחודש, או 12.99 דולר לחבילה משולבת עם HULU וערוץ הספורט ESPN. אפל tv פלוס עולה 4.99 דולר בחודש והפלטפורמה החדשה של רשת NBC הנקראת Peacock מחירה 4.99 דולר לחודש עם פרסומות ו-9.99 דולר ללא פרסומות.


כמובן שהמחיר אינו המדד העיקרי, כך ראינו ממותה של הפלטפורמה קוויבי בשבוע שעבר, שמחירה היה 4.99 דולר לחודש עם פרסומות ו-7.99 דולר ללא פרסומות. אך תקופת הקורונה, בעיקר בארה"ב הממשיכה לדווח על עליות בתחלואה ובאבטלה, ודאי מביאה למחיר לשחק תפקיד חשוב בתחרות ההולכת וגוברת עם כל פתיחה של שירות חדש.


כעת ניתן לחכות ולראות האם נטפליקס תראה ירידה במספר המנויים עם העלאת המחירים, בעיקר לאחר החדשות מהשבוע שעבר כי דיווחה על עלייה מאכזבת במספר המנויים במהלך הרבעון השלישי של השנה, והאם נראה בקרוב עליה דומה במחירים גם בישראל ובשווקים נוספים בעולם.