החידוש ל”אלאדין” מוכר מעל 200 מיליון דולר בקופות

החידוש ל”אלאדין” מוכר מעל 200 מיליון דולר בקופות

אלאדין (תמונה: דיסני, באדיבות פורום פילם)


החידוש האחרון שדיסני (Disney) הפיקה לעצמה, “אלאדין” (Aladdin), רושם הצלחה מסחררת בסוף השבוע הראשון שלו. המחזמר הצבעוני בבימויו של גאי ריצ’י (Guy Ritchie) ובכיכובו של וויל סמית’ (Will Smith) יצא ביום הזכרון האמריקאי (Memorial Day), ובסוף השבוע הארוך שנובע מכך הכניס 105 מיליון דולר במגרש הביתי – ההכנסה הגבוהה ביותר ליום הזכרון מאז “אקס-מן: העתיד שהיה” מ-2014, שעדיין לא נעקף עם 110 מיליון דולר.



אם נסתכל על סוף השבוע בלבד, ללא החג (להזכירכם, בארצות הברית יום הזכרון הוא אירוע חגיגי), “אלאדין” מכר כרטיסים ב-86.1 מיליון דולר, ו-121 מיליון דולר נוספים משאר העולם. עם 207.1 מיליון דולר סך הכל בסוף השבוע הראשון, זוהי פתיחה עצמתית מאוד לרימייק שהציפיות אליו היו יחסית נמוכות – ודאי אחרי התגובות הצוננות ל”דמבו”, הן מהמבקרים והן מקופות הכרטיסים.


המכירות הביתיות של דיסני מתקרבות ל-1.5 מיליארד מתחילת השנה. אמנם הלהיט הגדול ביותר של השנה, “הנוקמים: סוף המשחק“, כבר מאחורינו, יש כמה להיטים עצומים לפנינו, ביניהם “מלך האריות“, “צעצוע של סיפור 4“, “לשבור את הקרח 2” ו”מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר“.


ישנו סיכוי אפשרי מאוד שדיסני תהייה חברת ההפקה הראשונה בהיסטוריה של הוליווד שתכניס 4 מיליארד דולר מהמגרש הביתי בלבד, לפני חישוב הזירה הבינלאומית. גם בינלאומית קשה להאמין שדיסני לא תשבור עוד שיא או שניים – האם היא תהייה הראשונה לסגור שנה בינלאומית מעל 9 מיליארד? נחיה ונראה (כנראה שנראה).